British newspaper suing Armstrong for $1.5 million

Advertisement

LONDON — A British newspaper is suing Lance Armstrong for more than $1.5 million over the cyclist’s successful libel action regarding doping allegations.

The Sunday Times paid Armstrong 300,000 pounds (now about $485,000) to settle a case after it printed allegations in 2004 that he took performance-enhancing drugs.

The U.S. Anti-Doping Agency concluded this year that Armstrong led a massive doping program on his teams. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles and banned from cycling for life.

Comments

Use the comment form below to begin a discussion about this content.

Sign in to comment